Asahi

Asahi Health® -liikuntamenetelmän tavoitteena on parempi elämän laatu.  Erityisen hyvin asahi sopii stressin ennalta ehkäisyyn sekä sen hoitoon.  Liikesarja on suunniteltu niin, että se tasapainottaa mieltä ja rentouttaa kehoa.

Asahi on Suomessa kehitettyä terveysliikuntaa, jossa yhdistyvät itämaisen terveysliikunnan ja länsimaisen lääketieteen parhaat perinteet. Liikkeet on tarkoituksella suunniteltu yksinkertaisiksi, jolloin liikkeiden oppiminen on helppoa ja oppimispaineita ei ole.  Asahissa on kolme sarjaa, jotka jokainen sisältävät niska-hartia-, selkä-, jalka- ja tasapainoharjoitukset sekä hengityksen ja mielen tasaamisen. Liikkeet suoritetaan hitaan hengityksen tahdissa: Kun keho hidastaa tahtia, niin mielikin rauhoittuu.

Asahi-tunnilla teemme kaikkien kolmen sarjan liikkeitä ja lopuksi rentouttavan mindfulness-harjoituksen. Asahissa ei tule  kovasti hiki, paitsi jos niin haluat. Liikkeet voit tehdä kevyemmin tai kehoasi haastaen. Asahia voit tehdä muutaman minuuttia tai kokonaisen tunnin, missä ja milloin vain.

Seuraava kurssi alkaa syksyllä 2019.  Ohjaan tunteja myös yrityksille, ota yhteyttä ja pyydä tarjous.

Kokeile lyhyttä taukojumppaa tästä:

Asahi-menetelmän terveysvaikutuksia:

  • Lihaksisto vahvistuu ja oppii rentoutumaan
  • Nivelet vahvistuvat ja notkistuvat
  • Niska-hartia ja selkävaivat lievittyvät ja ennalta ehkäistyvät
  • Tasapaino paranee
  • Hengitystekniikka paranee
  • Autonominen hermosto rauhoittuu
  • Kehon ja sen rajojen tiedostaminen ja tunteminen paranee
  • Ryhmässä tapahtuva harjoitus piristää mieltä ja ehkäisee masennusta
  • Mieli virkistyy, stressi poistuu ja unen laatu paranee
  • Stressihormonin eritys alenee, jolla on vaikutusta mm. verenpaineeseen ja insuliinin tuotantoon

 

 

Asahi tulee sanoista: Auringon Sarastaessa Alamme Harjoittaa Itseämme.