MITEN JAKSAA VIELÄ HETKI?

Mindfulness kannustaa meitä hyväksymään ja katsomaan elämää kirkkain linssein, mahdollisimman objektiivisesti. Taistelu elämää ja todellisuutta vastaan uuvuttaa ja tuntuu kehossa jännityksenä, jopa kipuna.

Hyväksymällä tilanne ja elämä sellaisena kuin se on, avaa oven tunteille ja syvemmän yhteyden itseen ja sitä kautta myös muihin.  Hyväksyminen ei tarkoita alistumista. On asioita, joita voimme muuttaa, toisia emme.

Hyväksyvää asennetta voisi kuvailla vaikkapa seuraavasti: ’’ Nyt on näin. Tuntuu vaikealta elää korona-rajoitusten kanssa. Näen, miten moni läheinen kamppailee jaksamisen kanssa, on huoli nuorista ja vanhoista. Ilmastosta ja tulevasta. Suututtaa ja itkettää.”

Hyväksyminen on asenteen lisäksi myös asento. Taistelija puristaa kädet nyrkkiin, puree hampaat yhteen ja jännittää vatsan. Hyväksyjä avaa kämmenet ylöspäin, rentouttaa leuan, ehkä myös hartiat.

Elämä on jatkuvassa muutoksessa, mikään ei pysy samanlaisena, vaikka päivät murmelina siltä usein tuntuvatkin. Tämän muistaminen helpottaa ainakin minua. Harmaat päivät kuuluvat myös kevääseen, mutta nekin menevät ohi. Tätä kirjoittaessani aamu on ollut sateisen harmaa, mutta juuri nyt aurinko pilkahtelee pilvien takaa…

On hyvä osata lohduttaa itseään vaikealla hetkellä. Yhtä lailla tärkeää on osata vaihtaa näkökulmaa: huomata kiitollisuuden aiheita ja hyvää. Näitä kahta ei kannata silti sekoittaa keskenään. Kun on kurja olla, saisiko se vaan olla ja tuntua, ilman mitään vaatimuksia?

Ota siis hyväksyjän asento ja antaudu kurjalle ololle, kun sellainen kylään tupsahtaa. Tunne kestää vain muutaman minuutin ja helpottaa, kun annat sen tulla ja mennä.

Voit kokeilla seuraavaa harjoitusta, kun jokin vaikea tunne tai tilanne vie huomiotasi. Voit vaihtaa pelko-sanan tilalle minkä tahansa vaikean tunteen tai tuntemuksen.

Hengitä rauhallisesti ja sano mielessäsi hiljaa ja myötätuntoisesti: ”Hengitäessäni sisään, tiedän, että minussa on pelkoa. Hengittäessäni ulos hymyilen pelolle.”

Itsemyötätunnon, kiitollisuuden ja hyväksymisen taitoja harjoitellaan mukavassa porukassa tiistain Rentoryhmässä, kurkkaa lisätiedot alta ja tule ihmeessä mukaan. Kokeilukerta on maksuton. Laita minulle viestiä, niin lähetän sinulle linkin ryhmään.


Lisätiedot: Mindfulness & Asahi-harjoitustunti tiistaisin klo. 17-18 (Teams)

Tunnin aikana teemme helppoja ja rentouttavia Asahin ja Qigongin liikkeitä sekä 1-2 mindfulness-harjoitusta. Mindfulness-harjoitukseen on usein helpompi keskittyä, kun keho on rennompi ja saanut liikkua hieman. Tämä tunti on sinulle, joka haluat pitää kehon ja mielen hyvinvoinnista huolta – mukavalla ja rennolla tavalla. Tunnilla ei tule hiki, sillä liikkeet ovat tosiaan hitaita ja helppoja. Tunti sopii kaiken kuntoisille.

Tunnin teemat ja harjoitukset vaihtelevat, joten mukana on sekä uusia, että osalle tuttuja harjoituksia. Olet tervetullut mukaan harjoittelemaan, olitpa mindfulness-konkari tai vasta-alkaja, on vaan mukavaa, kun on erilaisia ihmisiä koolla.

Olemme kokeilleet mindfulness-harjoitustuntia etänä ja se on saanut paljon positiivista palautetta. Täytyy myöntää, että minulla oli uskomus, että etätunti ei toimi niin hyvin, mutta sepä osoittautui vääräksi! Osallistujat ovat näyttäneet hyvin levänneiltä ja rennoilta tunnin jälkeen ja ryhmässä on mukava tunnelma, siksi ryhmän nimi olkoon ’Rentoryhmä’

Haasta ihmeessä myös ystäväsi mukaan harjoitteluun, voit jakaa viestin ja kutsun myös hänelle. Mukaan voi tulla myös kesken kauden.

Tarjoan uusille osallistujille ensimmäisen kerran maksutta, jonka jälkeen hinta on 10€ / kerta.

Maksu: Voit maksaa 1-5 kertaa verkkokaupan kautta, sen mukaan kuinka monelle kerralle osallistut. Maksun voi hoitaa myös tunnin jälkeen.

Klikkaa maksamaan tästä:  https://holvi.com/shop/mindfulpause/product/49cba7041abe833a59e5c424f7611b7e/

Jos haluat tulla mukaan ryhmään, mutta taloudellinen tilanteesi estää osallistumisen:
Voit maksaa sen minkä pystyt, vaikkapa -50% hinnasta tai voit osallistua maksutta.
Minusta on tärkeää, että teemme yhdessä ryhmänä harjoituksia. Pidämme näin itsestämme ja toisistamme huolta tänä haastavana aikana.  Hyvä kiertää kyllä luonnostaan eteenpäin.

ROSEN-METODI

Rosen-terapia hoitaa sekä kehoa, että mieltä. Moni kokee olon hoidon jälkeen rennoksi ja monella tapaa helpommaksi. Olet lämpimästi tervetullut hoitooni, ihan juuri sellaisena kuin olet. Käytämme hoidossa maskeja, ellei erityistä estettä siihen ole.

Varaa aikasi kätevästi tästä: https://vello.fi/pause/

Esimerkkejä rosen-hoitojen vaikutuksista:

  • rentoutuminen ja hengityksen vapautuminen
  • tunteiden tunnistaminen
  • fyysiset kivut ja kireydet vähenevät
  • itsetuntemus lisääntyy
  • omat rajat selvenevät
  • yleinen hyvinvointi ja luovuus kasvavat
  • omien tarpeiden ja uusien valintamahdollisuuksien löytäminen

Rosen-terapia vastaanotto on auki, jos rajoitukset sen sallivat. Päivä kerrallaan kohti kevättä mennään.

Rentouttavaa pääsiäistä sinulle.

Lämmöllä,

Hanna

Hanna Vesalainen
mindfulness-ja asahi-ohjaaja
rosen-terapeutti / harjoitusjaksolla
+358 44 240 2719

hanna.vesalainenätpause.fi
https://www.facebook.com/pause.fi/

Comments are closed.