Pause

 

MINDFULNESS ASAHI ROSEN-METODI

 

 

KURSSIT    AJANVARAUS

Läsnäolon hetkiä ja elävää elämää

Hanna Vesalainen

- Mindfulness- ja Asahi-ohjaaja

- Rosen-terapeutti (harjoitusjaksolla)

- Kognitiivinen lyhytterapeutti (koulutuksessa)

hanna.vesalainen (ät) pause.fi

Ajankohtaista

Mindfulness 8 viikon intensiivikurssi alkaa 6.10.2021. Kurssilla 2 paikkaa vapaana. Lue lisää...

Rosen-terapiaa nyt myös Tapanilassa

Teen Rosen-hoitoja Kruununhaassa ja jatkossa myös Tapanilassa (Päivöläntie 21).
Varaa Tapanilan hoitoaika sähköpostitse: hanna.vesalainen@pause.fi
Kruununhakaan voit tehdä varauksen myös netissä:

Miltä tuntuu olla omassa kehossaan
tukevasti, elävästi läsnä?

Välillä yhteys omaan kehoon ja tähän hetkeen unohtuu. Moni elää kiireistä ja kuormittavaa elämää, enemmän päässään kuin koko kehossaan. Myös menneisyyden kokemukset voivat tuottaa kipua ja kaventaa elämäämme. Läsnäolon taitoja voi onneksi opiskella monella tavalla ja minkä ikäisenä vain.

Olet lämpimästi tervetullut kursseille, liikkumaan ja rosen-hoitoon. Menetelmät vaihtuvat, mutta ydin on sama: hyväksyvä läsnäolo ajatuksissa, tunteissa, kehossa ja elämässä.

Mindfulness

Mindfulness suomennetaan usein sanoin 'hyväksyvä tietoinen läsnäolo' tai ' tietoisuustaidot'. On siis kyse taidosta, jota voi harjoitella je kehittää. Kadonnut keskittymiskyky on mahdollista palauttaa ja kiire selättää.  Hyväksyvästä asenteesta on myös paljon iloa ja hyötyä elämän matkalla.

Rosen-metodi

Rosen-metodissa hoidetaan koko kehoa ja jännittyneitä lihaksia. Tunnet elävän kehosi syvemmin, hengitys vapautuu ja keho voi hellittää jännityksestä. ”Kysymys on muutoksesta – henkilöstä, joka luulemme olevamme – henkilöksi, joka todella olemme.
” Marion Rosen

Asahi

Asahi on hidasta, helppoa ja lempeää terveysliikuntaa, joka sopii erityisen hyvin stressin ennaltaehkäisyyn ja hoitoon. Liikesarja on suunniteltu niin, että se tasapainottaa mieltä ja rentouttaa kehoa. Kun keho hidastaa tahtia, mielikin rauhoittuu.

Palautteita

Luento ja harjoitukset olivat erittäin hyviä - koulutus ylitti odotukset. Suosittelisin ehdottomasti muillekin organisaatioille. Lyjessä ajassa saimme mielemme virkeiksi ja pysähtyisen tunteen, oli oikeastaan vähän uskomatonta miten hyvin se toimi.
- Fennia

Koen, että tällainen kurssi työhyvinvoinnin edistäjänä olisi hyvä olla "pakollinen" jokaiselle. Koen, että olen saanut edistymisen avaimet."

Kurssilla käytettiin aika paljon aikaa kokemusten jakamiseen, se oli iso ja tärkeä anti. Monia oivelluksia ja vinkkejä tuli toisten kurssilaisten suusta. Luottamus rakentui nopeasti ja kurssilla pystyi helposti olemaan oma itsensä.

Käytännön harjoitukset toimivat minulle. Toiset harjoitukset olivat mielekkäämpiä kuin toiset ja nekin, jotka jostakin syystä tuntuivat epämiellyttäviltä, avasivat ajatteluani.

Teorian ja harjoitteidn yhdistelmä oli hyvä. Teoriasta löytyi todella tärkeitä poitteja hyvinvoinnin kannalta, ja meditointi osoitti, kuinka hyvä olo voi tulla osaamalla keskittyä hetkeksi yhteen asiaan.

Kouluttaja on asiansa saava, lempeä, kannustava, huomioiva - erittäin hyvä.

Kiitokset teille! Koulutus oli oikein antoisa ja osallistujat antoivat siitä paljon positiivista palautetta, oli ollut todella rentouttava iltapäivä. Ohjaaja Hanna oli osaava ja nopeasti kului tuo 3,5 tuntia. Suosittelisin koulutusta muillekin ja se vastasi odotuksiamme. Teoriaa ja harjoituksia oli sopivassa suhteessa. Hyötyä koulutuksesta oli varmasti monelle, silmällä pitäen erityisesti kuukausihaastettamme, jossa tarkoituksen on hasstaa jokainen tekemään ainakini yksi harjoitus päivässä, Tämä oli hyvä alku jokaiselle ja sitten yksilöstä riippuen lopulliset hyödyt ilmenevät myöhemmin.
- Paragroup

Eräs tavoitteistani oli löytää työkalu, jonka avulla oppisin sietämään ylenmääräistä työnpaljoutta ja keskeneräisinä vellovia projekteja. Löysin sen, tosi arvokas asia. Lisäbonuksena sain ikkunan siihen, miten voin olla myötätuntoinen myös itselleni. Tällainen asia ei ole kuulunut repertuaariini ennen.

Yksi parhaimpia investointeja itseeni on ollut syksyllä aloittamni mindfulness-tunnit. Monelle multitaskaaminen on ihan joapäiviäistä, mutta mieli tarvitsee myös vastapainoa. Kenelle vastapainon tuo liikunta, musiikki, lukeminen, käsityöt... Jokainen tavallaan.
Itse koen luonnon hyvin vahvaksi voimanlähteeksi, mutta olen saanut myös työkaluja tietoiseen läsnäoloon ihanista Hannan vetämistä Pause-tunneista. Eilisen 4 h kestäneen hijaisuuden mini-retriitin aikana oli aikaa myös hiljentyä miettimään niitä asioita, joista on oikeasti syytä olla kiitollinen omassa elämässään. Muista välillä pysähtyä. Edes hetkeksi ❤️️ Sarica Timberg

Pienikin tauko päivässä voi vaikuttaa suuresti elämänlaatuumme.

Olisiko sinun aikasi pysähtyä?

Kokeile vaikka heti: Hengitä 3 kertaa tietoisesti rauhassa ja jatka sitten päivän toimia.