Pause_logo_BIG

 

MINDFULNESS   ASAHI   ROSEN-METODI 

 

Pause Hanna Vesalainen
Läsnäolon hetkiä ja elävää elämää

 

Hanna Vesalainen
– Mindfulness & Asahi-ohjaaja
– Rosen-terapeutti (harjoitusjaksolla)
– Kognitiivinen lyhytterapeutti  koulutuksessa 

hanna.vesalainen(ät)pause.fi
 

 

 

 


Ajankohtaista kesällä 2021

Mindfulness 8 viikon intensiivikurssi alkaa 11.8.2021. Kurssilla 2 paikkaa vapaana. Lue lisää…

Rosen-terapia
Vastaanotto auki myös kesällä. Varaa hetki omaa aikaa tästä: https://vello.fi/pause/

 


Miltä tuntuu olla omassa kehossaan tukevasti, elävästi läsnä? Välillä yhteys omaan kehoon ja tähän hetkeen on ohutta. Moni elää kiireistä ja kuormittavaa elämää, enemmän päässään kuin koko kehossaan. Myös menneisyyden kokemukset voivat tuottaa kipua ja kaventaa elämäämme. Hidastamisen, pysähtymisen ja läsnäolon taitoja voi onneksi opiskella monella tavalla ja minkä ikäisenä vain.

Olet lämpimästi tervetullut kursseille, liikkumaan ja rosen-hoitoon. Menetelmät vaihtuvat, mutta ydin on sama: hyväksyvä läsnäolo ajatuksissa, tunteissa, kehossa ja elämässsä. 

Palveluni

Mindfulness suomennetaan usein sanalla ’hyväksyvä tietoinen läsnäolo’ tai ’tietoisuustaidot’ on siis kyse taidosta, jota voi harjoitella ja kehittää. Kadonnut keskittymiskyky on mahdollista palauttaa ja kiire selättää.  Hyväksyvästä, läsnöolevasta asenteesta on myös paljon iloa ja hyötyä elämän matkalla.

Rosen-metodissa hoidetaan koko kehoa ja jännittyneitä lihaksia. Tunnet elävän kehosi syvemmin, hengitys vapautuu ja keho voi hellittää jännityksestä. 

Asahi on hidasta ja lempeää terveysliikuntaa, joka sopii erityisen hyvin stressin ennaltaehkäisyyn ja hoitoon. Lue lisää metodeista sivulta ‘Palvelut’.

 


Palautteita:

 

 “Luento ja harjoitukset olivat erittäin hyviä – koulutus ylitti odotukset. Suosittelisin ehdottomasti muillekin organisaatioille. Lyhyessä ajassa saimme mielemme virkeiksi ja pysähtymisen tunteen, oli oikeastaan vähän uskomatonta miten hyvin se toimi. ” – Fennia

“Koen, että tällainen kurssi työhyvinvoinnin edistäjänä olisi hyvä olla “pakollinen” jokaiselle. Koen, että olen saanut edistymisen avaimet.”

“Kurssilla käytettiin aika paljon aikaa kokemusten jakamiseen, se oli iso ja tärkeä anti. Monia oivalluksia ja vinkkejä tuli toisten kurssilaisten suusta. Luottamus rakentui nopeasti ja kurssilla pystyi helposti olemaan oma itsensä.”

“Käytännön harjoitukset toimivat minulle. Toiset harjoitukset olivat mielekkäämpiä kuin toiset ja nekin, jotka jostakin syystä tuntuivat epämiellyttäviltä, avasivat ajatteluani.”

“Teorian ja harjoitteiden yhdistelmä oli hyvä. Teoriasta löytyi todella tärkeitä pointteja hyvinvoinnin kannalta, ja meditointi osoitti kuinka hyvä olo voi tulla osaamalla keskittyä hetkeksi yhteen asiaan.”

“Kouluttaja on asiansa osaava, lempeä, kannustava, huomioiva – erittäin hyvä.”

“Kiitokset teille! Koulutus oli oikein antoisa ja osallistujat antoivat siitä paljon positiivista palautetta, oli ollut todella rentouttava iltapäivä. Ohjaaja Hanna oli osaava ja nopeasti kului tuo 3,5 tuntia. Suosittelisin koulutusta muillekin ja se vastasi odotuksiamme. Teoriaa ja harjoituksia oli sopivassa suhteessa. Hyötyä koulutuksesta oli varmasti monelle, silmällä pitäen erityisesti kuukausihaastettamme, jossa tarkoituksena on haastaa jokainen tekemään ainakin yksi harjoitus päivässä.  Tämä oli hyvä alku jokaiselle ja sitten yksilöstä riippuen lopulliset hyödyt ilmenevät myöhemmin.” – Pragroup

“Eräs tavoitteistani oli löytää työkalu, jonka avulla oppisin sietämään ylenmääräistä työnpaljoutta ja keskeneräisinä vellovia projekteja. Löysin sen, tosi arvokas asia. Lisäbonuksena sain ikkunan siihen, miten voin olla myötätuntoinen myös itselleni. Tällainen asia ei ole kuulunut repertuaariini ennen.”

“Yksi parhaimpia investointeja itseeni on ollut syksyllä aloittamani mindfulness tunnit. Monelle multitaskaaminen on ihan jokapäiväistä, mutta mieli tarvitsee myös vastapainoa. Kenelle vastapainon tuo liikunta, musiikki, lukeminen, käsityöt…. Jokainen tavallaan.

Itse koen luonnon hyvin vahvaksi voimanlähteeksi, mutta olen saanut myös työkaluja tietoiseen läsnäoloon ihanista, Hannan vetämistä Pause tunneista. Eilisen 4 h kestäneen hiljaisuuden mini-retriitin aikana oli aikaa myös hiljentyä miettimään niitä asioita, joista on oikeasti syytä olla kiitollinen omassa elämässään. Muista välillä pysähtyä. Edes hetkeksi ❤ Sarica Timberg”

 

Pienikin tauko päivässä voi vaikuttaa suuresti elämänlaatuumme.

Olisiko sinun aikasi pysähtyä?

Kokeile vaikka heti: Hengitä 3 kertaa tietoisesti rauhassa ja jatka sitten päivän toimia. Lisää harjoituksi täällä.