Pause_logo_BIG

MINDFULNESS. ASAHI. ROSEN-METODI

 

Pause
Jokaisella meistä on oman elämämme kaukosäädin. Pysäytä hetkeksi.

Pause

Pause.fiHanna Vesalainen
hanna.vesalainen(ät)pause.fi

p. 044 240 2719
Hoitohuone: Oikokatu 6-8
Kurssitila: Teinintie 8

Mindfulness-koulutuksia, Rosen-kehoterapiaa & Asahi-terveysliikuntaa Helsingissä sekä etelä-Suomen alueella.

Ohjaan ja koulutan myös yrityksissä. Miltä kuulostaisi hyvinvointipäivä luonnon helmassa Nuuksiossa tai ehkä tarvitset asiantuntevan luennoitsijan tapahtumaasi? Minulla on yli 10 vuoden kokemus asiantuntija- ja esimiestyöstä,  sekä 8 vuoden polku mindfulnessin parissa. Ota yhteyttä, niin suunnitellaan juuri teille sopiva kokonaisuus

 

Milloin viimeksi olosi oli lämpimän rento, keskittynyt tai huoleton?

Tämän päivän kiihkeä elämänrytmi aiheuttaa monille stressiä ja hankaluuksia. Keho kipuilee, voi olla vaikea nukahtaa tai keskittyä. Myös menneisyyden kokemukset saattavat aiheittaa kipua ja kaventaa elämäämme.

Jännitys ja stressi ovat aina myös kehollisia kokemuksia. Niiden purkamiseen on onneksi monenlaisia keinoja.  Tietoinen liike, läsnäoleva kosketus ja meditaatio ovat auttaneet minua ja monia asiakkaitani – ja näitä tutkitusti toimivia menetelmiä haluan opettaa myös muille.

Mindfulness suomennetaan usein sanalla ’hyväksyvä tietoinen läsnäolo’ tai ’tietoisuustaidot’ on siis kyse taidosta, jota voi harjoitella ja kehittää. Kadonnut keskittymiskyky on mahdollista palauttaa ja kiire selättää.  Hyväksyvästä, läsnöolevasta asenteesta on myös paljon iloa ja hyötyä elämän matkalla.

Rosen-metodissa hoidetaan koko kehoa ja jännittyneitä lihaksia. Tunnet elävän kehosi syvemmin, hengitys vapautuu ja keho voi hellittää jännityksestä. 

Asahi on hidasta ja lempeää terveysliikuntaa, joka sopii erityisen hyvin stressin ennaltaehkäisyyn ja hoitoon. Lue lisää metodeista sivulta ‘Palvelut’.

 

Palautteita koulutuksistamme:

“Yksi parhaimpia investointeja itseeni on ollut syksyllä aloittamani mindfulness tunnit. Monelle multitaskaaminen on ihan jokapäiväistä, mutta mieli tarvitsee myös vastapainoa. Kenelle vastapainon tuo liikunta, musiikki, lukeminen, käsityöt…. Jokainen tavallaan.

Itse koen luonnon hyvin vahvaksi voimanlähteeksi, mutta olen saanut myös työkaluja tietoiseen läsnäoloon ihanista, Hannan vetämistä Pause tunneista. Eilisen 4 h kestäneen hiljaisuuden mini-retriitin aikana oli aikaa myös hiljentyä miettimään niitä asioita, joista on oikeasti syytä olla kiitollinen omassa elämässään. Muista välillä pysähtyä. Edes hetkeksi ❤ Sarica Timberg”

 “Luento ja harjoitukset olivat erittäin hyviä – koulutus ylitti odotukset. Suosittelisin ehdottomasti muillekin organisaatioille. Lyhyessä ajassa saimme mielemme virkeiksi ja pysähtymisen tunteen, oli oikeastaan vähän uskomatonta miten hyvin se toimi. ” – Fennia

“Koen, että tällainen kurssi työhyvinvoinnin edistäjänä olisi hyvä olla “pakollinen” jokaiselle. Koen, että olen saanut edistymisen avaimet.”

“Kurssilla käytettiin aika paljon aikaa kokemusten jakamiseen, se oli iso ja tärkeä anti. Monia oivalluksia ja vinkkejä tuli toisten kurssilaisten suusta. Luottamus rakentui nopeasti ja kurssilla pystyi helposti olemaan oma itsensä.”

“Käytännön harjoitukset toimivat minulle. Toiset harjoitukset olivat mielekkäämpiä kuin toiset ja nekin, jotka jostakin syystä tuntuivat epämiellyttäviltä, avasivat ajatteluani.”

“Teorian ja harjoitteiden yhdistelmä oli hyvä. Teoriasta löytyi todella tärkeitä pointteja hyvinvoinnin kannalta, ja meditointi osoitti kuinka hyvä olo voi tulla osaamalla keskittyä hetkeksi yhteen asiaan.”

“Kouluttaja on asiansa osaava, lempeä, kannustava, huomioiva – erittäin hyvä.”

“Eräs tavoitteistani oli löytää työkalu, jonka avulla oppisin sietämään ylenmääräistä työnpaljoutta ja keskeneräisinä vellovia projekteja. Löysin sen, tosi arvokas asia. Lisäbonuksena sain ikkunan siihen, miten voin olla myötätuntoinen myös itselleni. Tällainen asia ei ole kuulunut repertuaariini ennen.”

Palautekyselyt toteutettu nimettömänä.
 

Pienikin tauko päivässä voi vaikuttaa suuresti elämänlaatuumme.

Olisiko sinun aikasi pysähtyä?

Kokeile vaikka heti: Hengitä 3 kertaa tietoisesti rauhassa ja jatka sitten päivän toimia. Lisää harjoituksi täällä.

Asiakkaamme kertovat: